משטחי עץ למטבח – יופי ואיכות שכדאי להכיר

משטחי עץ למטבח הם מרשימים, יוצרים אפקט "וואו" אצל האורחים ומוסיפים תחושה של חמימות שעושה לנו חשק להתחיל לבשל. אך באותה נשימה חשוב להדגיש שמשטחי עץ מלא למטבח, הם טיפ טיפה מפונקים ודורשים טיפול מעט שונה בהשוואה למשטחי אבן או למשטחי גרניט פורצלן.משטח עץ למטבח

תכונותיו של משטח עץ למטבח

כדי שתוכלו לשמור על משטחי העץ שלכם מרוצים ושמחים, ריכזנו עבורכם כמה תכונות של העץ המלא שכדאי להכיר:

רגישות

קודם כל עץ הוא חומר חי. ולכן, החומר מגיב לשינויים של לחות ויובש, יפגע מרטיבות- לאורך זמן, קיימת רגישות למכות ושריטות כמו גם למגע עם חומרים "אלימים".
אלו תכונות שצריך להביא בחשבון כשרוצים לשלב פלטות עבודה בחלל המטבח המיועד לעבודה בתנאים קשים. במקרים שבהם שכבת האיטום וההגנה שמכסה את המשטח המוגמר – לא נעשתה במקצועיות, העץ עלול לספוג נוזלים, להתנפח ובמקרים חריגים – גם לצבור עובש. אותה שכבת איטום גם מגנה על העץ מפני שריטות הנגרמות משימוש לא זהיר.
שכבת האיטום שומרת על העץ גם במידה מסוימת מכוויות חום שעלולות להיגרם מהנחה ישירה של סיר חם.

לכן, מומלץ מאוד לבחור באנשי מקצוע שמכירים היטב את החומר, יודעים היכן ומתי כדאי להשתמש במשטחי העץ, באיזה חומרי הגנה כדאי להשתמש ואיך נכון ליישם אותם.

תחזוקה

משטחי העץ המלא דורשים שגרת טיפול. במהלך העבודה עצמה, חשוב לשמור על נקיון יחסי כדי להמנע מספיגה של פיגמנטים מהמצרכים ומהכתמה של צבע העץ; מומלץ גם לשקול להשתמש בחומרי ניקוי ייעודיים ולהימנע ממגע ממושך של העץ עם חומרים מעכלים למיניהם.

משטחי העץ המלא יעריכו שימון תקופתי כדי לטפח את שכבת ההגנה, דבר שגם יעזור לשמור על יופיים האותנטי למשך שנים רבות.

מחיר

להבדיל מחלופות אחרות של משטחים למטבח, משטחי עץ מלא ואיכותי יכולים להיות יקרים, בהשוואה למשטחים מסוגים אחרים כמו: עץ לבוד, פורמייקה או MDF. הבשורות הטובות הן, שבמסגרת המגוון הרחב של סוגי העץ המלא הקיימים, תוכלו למצוא את האפשרות שגם תענה על החלום העיצובי שלכם וגם תשמור עליכם במסגרת התקציב.

משטח עץ למטבח

יתרונותיו של משטח העץ למטבח

שלישיית היתרונות הבאה מציגה את התכונות הייחודיות למשטחי העץ המלא (שלמרות ה'פינוק' שלהם) הפכו אותם לאהובים כל כך במטבח הישראלי:

חוזק

כנראה שזו אחת התכונות הראשונות שנקשרות לשימוש בעץ מלא, ובצדק. בחלל שבו העבודה (כמעט) לעולם ואינה מפסיקה, משטחי העבודה צריכים להיות חסונים ועמידים. לכן, העצים הנבחרים ליצירת משטחי העבודה למטבח יהיו על פי רוב עצים חזקים כמו אלון. המבנה הצפוף של סיבי העץ גורם לפני השטח להתקשח ויוצר את העמידות שלה זקוקים המשטחים המוצבים במטבח.

גמישות 

זו אמנם תכונה המוכרת פחות, אבל היא חשובה מאוד. במקביל לחוזק, סיבי העץ מתאפיינים גם בגמישות מסוימת שמצויה בהם באופן טבעי. אותה הגמישות מאפשרת "לבלום" חבטות לא מתוכננות של כלים במשטחי העץ. ולכן משטחי העץ שומרים בצורה טובה יותר מפני תאונות פוטנציאליות של שבירת כלי מטבח עדינים עשויים חרס או זכוכית. בנוסף- גמישות הסיבים מגנה גם על המשטח עצמו מפני סדקים ומפני שברים שעלולים לפגוע בעמידותו.

נראות

אין מה לומר, שילוב עץ טבעי במטבח הופך את החלל לפוטוגני ונעים הרבה יותר. הטקסטורה הטבעית והדינמית שמוסיפים משטחי עץ מלא, נותנת את אותה תחושה עטופה וחמה של בית – בין אם אתם מבשלים, אוכלים או סתם יושבים בנחת.

ההיצע הרחב של גוונים ושל סוגים מהם מיוצרים המשטחים – מאלון מולבן ועד טיק שזוף – מעניק לכם מנעד רחב של אפשרויות התאמה לארונות המטבח, ודרכים רבות להביא לידי ביטוי את הטעם הייחודי שלכם.

משטחי עץ למטבח יכולים להשתלב נהדר במגוון סגנונות עיצוב – ממטבח קלאסי, מטבח כפרי ועד למטבחי יוקרה.

משטח עץ מלא למטבח

מטבח מודרני עם אי
לקבלת קטלוג המטבחים 2021 לעיונך בזמנך הפנוי