במטבח שלנו יש קסם מיוחד

בלי ששמנו לב, הפך המטבח למרכז הבית

החדר הסגור ממנו בוקעים ניחוחות בישול מגרים, נפתח בעשורים האחרונים והפך לחלל האירוח המזמין של הבית. אנחנו גם נהנים לארח במטבח ולא נתנגד למעט חברה בזמן הבישול עצמו. בעקבות השינויים האלו המטבח האפרורי הפך לחלל מאובזר לתפארת בעל שיק טרדני שעיצובו מתאים גם לאירוח וגם לשיחה על ספל קפה מהביל שהוכן באמצעות מכונת האספרסו הביתית שמונחת על השיש.

גם הבישול עצמו הפך לחוויה שמתאימה כמעט לכול אחד. תכניות הבישול והתחרויות הגסטרונומיות כובשות את מסך הטלוויזיה, טיולים בנושאי בישול ואוכל נהיו לפופולריים מתמיד. וסדנאות הבישול והאפייה הן בין המתנות האהובות על בעל השמחה ובני משפחתו.

המאפיינים החדשים הללו של המטבחים ושל המבשלים בהם, זכו לפתרונות עיצוביים ופונקציונאליים כאחד. הטרנדים שמובילים, כיום, את מעצבי המטבחים מדגישים את הכפילות בתפקידו של המטבח החדש – מטבח יעיל ונוח שאפשר לבשל בו ארוחות מפנקות וחלל מעוצב, מרווח ואווירתי שאפשר לארח בו בהנאה מרובה בני משפחה וחברים.

מאסטר שף אצלך בבית

טרנד הבישול כבש בסערה את הטלוויזיה ואת הישראליים: המטבח העכשווי מאובזר בכל הנדרש ממטבח מקצועי ומעוצב בהתאם: משטחי עבודה גדולים ונוחים העשויים מחומרים עמידים שקל לנקותם. פתרונות אחסון מתקדמים עבור מכשירי החשמל והכלים המשמשים את השפים והקונדיטורים הביתיים, וכמובן, כיריים, תנור אפייה ומקרר באיכות שלא תבייש מטבח במסעדת יוקרה.

המטבח היוקרתי העשוי מחומרים טבעיים, מתהדר גם במזווה אופנתי החושף את מדפיו. מבעד לדלתות זכוכית שקופות ניבטים מדפי עץ שהופכים את המזווה לחלק בלתי נפרד ממראה המטבח.

והכוכב הוותיק של המטבחים הכפריים הוא כמובן האי – משטח עבודה נפרד שהופך למרכז חלל המטבח. בעיצוב המטבח הנוכחי, האי כבר איננו רק משטח עבודה: תמצאו בו כיור ולהבות כיריים נוספות ההופכות אותו לאזור בישול נפרד. לעתים קרובות האי כולל גם פתרונות אחסון מתקדמים, וכיסאות בר המאפשרים שימוש בו גם כשולחן אוכל.

נקודת חן במרכז הבית

במטבח המעוצב אי אפשר לוותר כמובן גם על הלוק, החלל הפתוח אל הבית דורש עיצוב נקי ומושך עין בלי לוותר על החום המשפחתי. המטבחים, ששמרו על איפוק עיצובי במהלך השנים, זוכים כיום לעיצוב המשלב את הטוב מכל עולמות החומרים – פתרונות פרזול מתקדמים ממתכות חזקות ויציבות, ארונות מעוצבים מעץ מלא ואיכותי ומשטחי עבודה משיש או מאבן.

הטרנד המרכזי היום הוא אקלקטיות – שילוב בין חומרים שלכאורה נראים מנוגדים אחד לשני כמו למשל בטון חשוף, זכוכית וברזל בשילוב עם עץ טבעי וטקסטיל משובח. המטבח המודרני קיבל גם זריקת צבע חדשה – לאחר שנים של עיצוב מטבחים בגווני עץ טבעיים ובצבעים שקטים, אפשר למצוא היום מטבחים בשלל צבעי הקשת.

דלתות העץ הטבעי של ארונות המטבח מפתיעות בגוונים חזקים והופכות את המטבח לאלמנט עיצובי מובהק. בחלק מן המטבחים המודרניים נגיעות הצבע מגיעות בעזרת אלמנטים כגון: אריחי קרמיקה מצוירים, ידיות צבעוניות או קיר רקע צבעוני.

על המטבחים של היום אפשר להזיל ריר ולא רק בגלל הבישולים…

מטבח מודרני עם אי
לקבלת קטלוג המטבחים 2021 לעיונך בזמנך הפנוי