מטבחים מעוצבים

מטבחים מעוצבים הם מטבחים המבוססים על חומרי גלם ואלמנטים טבעיים, עיצוב חסר יומרות ומרחבי בישול והכנה המותאמים לארוחות גדולות כיאה לאווירה הכפרית.

האורחים הנכנסים אל מטבח כפרי מעוצב אמורים ומצפים להרגיש רצויים ולהרגיש בנוח בחלל המטבח, גם ואולי בעיקר, כאשר הם נכנסים אליו עם בגדים רטובים ונעליים טבולות בוץ ביום חורף קר.מטבחים מעוצבים

המטבח הכפרי, וכל מה שהופך אותו לכזה

הארונות, השולחנות והכסאות במטבח הכפרי מעוצבים בדרך כלל, על בסיס עץ מלא ואיכותי –לרוב עץ אלון או אורן. המרקם הגס והייחודי שלהם והמראה הטבעי הניכר מהם, הופכים את האלון האירופאי והאורן לעצים המושלמים עבור מטבחים כפריים מעוצבים קלאסיים, המטבחים שיוצרים את החיבור האותנטי והחזק ביותר עם תחושת הטבע, שאמור המטבח הכפרי לייצר.

משטחי ומכשירי עבודה ובישול הם מרכיבים חשובים נוספים בעיצוב המטבח הכפרי. כיורים עמוקים ורחבים, עשויים מחרס או פלדת אל-חלד (נירוסטה), לעיתים בסגנון Old-fashion, ממלאים תפקיד חשוב בעיצוב הכפרי ומותאמים לטיפול, ניקיון והכנה של ארוחות גדולות ושופעות מהטבע-אל-השולחן.

בעיצוב כסאות וחללי סעודה למטבח הכפרי המעוצב, עץ מלא באיכות גבוהה היא בדרך כלל הבחירה המועדפת. שולחנות האוכל הכפריים עשויים לוחות עץ אלון מחוברים יחד בצפיפות ובמלוא כובד העץ המלא. רגלי ומשענות הכיסאות יכללו בדרך כלל עיטורים חרוטים, לעיתים של מראות ונופים פסטורליים מן הטבע והכפר.

מטבח מעוצב

כלי מטבח, מכלים ופתרונות אחסון והגשה, יתבססו אף הם על המראה הכפרי הטבעי עם שימוש נרחב במתכות כמו נחושת , פליז וברזל. כלים מעץ, צנצנות זכוכית ומתכת אותנטיות, ידיות עץ וברזל ובדים משובצים הממלאים את חלל המטבח. אלמנטים אלה יוצגו בדרך כלל בצורה פתוחה וחשופה, תלויים על הקירות, מאוחסנים בארונות בעלי דלתות זכוכית או מונחים בצנצנות אותנטיות על גבי משטחי העבודה.

מעבר להיבטים הפונקציונליים של מטבחים כפריים מעוצבים, לרוב נמצא במטבח הכפרי גם אלמנטים אמנותיים מבוססי עץ, ומתכת, תלויים מן הקירות או מונחים לצד ציוד מטבח עכשווי, במטרה להוסיף ערך ויזואלי ואווירת כפר אותנטית למטבח הכפרי המעוצב.

מטבח מעוצב

מטבחים מעוצבים – ערכי יסוד

מטבחים כפריים מעוצבים יכולים להתבסס באופן מלא על עקרונות וקווי העיצוב הכפריים הקלאסיים, ויכולים גם לעבור מטמורפוזה באמצעות מיזוג עם סגנונות עיצוב נוספים כדוגמת עיצוב מודרני מינימליסטי, וינטג' ציורי, קלאסי גס או מעודן, רטרו, עכשווי ואפילו הייטקי, אבל תמיד על בסיס ערכי היסוד הכפריים:

  • איכות – המטבח הכפרי נושא עמו מסר חזק של איכות באמצעות חומרי גלם כדוגמת עץ מלא ומתכות מאסיביות, ובאמצעות טכניקות עיצוב ובנייה המגלמים בתוכם איכות כערך יסוד
  • יציבות – עיצוב המטבח הכפרי מבוסס על שימוש באלמנטים גדולים, רחבים וכבדים המשרים אווירה של עמידות, קביעות ואורך ימים
  • שפע – במטבח הכפרי הופך כל פריט מטבח לפריט עיצוב, עם חלל שבו הכל פתוח, חשוף ומותאם לארוחות כפריות גדולות ומזמינות מהטבע-אל-השולחן
  • טבע – המטבח הכפרי מחביא בתוכו סיפור של טבע וכפר, באמצעות שילוב אותנטי של עץ ומתכת וחומרי גלם טבעיים נוספים בעיבוד מדויק, המשמר את המראה הטבעי והחיוני לצד סיפורו הכפרי האישי מאחורי כל פריט ופריט.

מטבחים מעוצבים בסגנון עכשווי

נגריית Touchwood מביאה איתה מסורת של נגרות, שנבנתה לאורך שושלת של 4 דורות נגרים. כמו טבעות הרוחב של עץ אלון עתיק, מטמיעה Touchwood אל תוך כל פריט ופריט במטבחים הכפריים שלה- שנים של מסורת, של טכניקות עיבוד וייצור ושל עיצוב כפרי מסורתי אותנטי לצד בקרת איכות קפדנית.

כל זאת תוך הקשבה ללקוחותיה ושמירה על ערכי היסוד של סגנון העיצוב הכפרי.

מטבח מודרני עם אי
לקבלת קטלוג המטבחים 2021 לעיונך בזמנך הפנוי