מטבחים כפריים - תמונות

המושג מטבחים כפריים נתון לפרשנות רחבה, ואין "חוקים יבשים" שמגדירים לו סטנדרטים אחידים.

אדם מן היישוב שלא בקיא בטרנדים ובמגמות, יכול להתקשות בהבחנה בין מטבחים כפריים "אמיתיים" (העשויים מעץ מלא ובעבודת יד) לבין מטבחים שרק "מתיימרים" לשדר כפריות.

על כן, אחת ההמלצות הטובות ביותר עבור מי שרוצה ליהנות בביתו ממטבח כפרי אותנטי ואיכותי, היא להתרשם באופן בלתי אמצעי מתמונות וגלריות.

בעמוד זה תמצאו תמונות של מטבחים כפריים אשר בוצעו על ידי נגריית טאצ'ווד ללקוחותיה השונים.

תוכלו להתרשם בגלריה שלפניכם ממטבחים כפריים בסגנונות שונים, וכך (אולי) גם להכיר את המטבח הבא שלכם.

מטבחים כפריים קוים לדמותם

סגנון העיצוב של המטבח הכפרי הקלאסי יוצא למסע בזמן ושואב השראה מהימים בהם בבתים כפריים בנו מטבח גדול אשר במרכזו עמד שולחן אוכל או אי.

המטבח היה אז המקום אליו היו נאספים כל באי הבית לארוחה חמה ומזינה כאשר שבו מעבודות החווה או השדה, וישבו לאכול עם המגפיים הבוציים והבגדים המלוכלכים…

מטבחים כפריים בסגנון קלאסי מזוהים עם חלל גדול חם ומזמין המתאים להכנסת אורחים או להתכנסות ילדי הבית להכנת שיעורים או למשחקים.

מטבח קלאסי כפרי מעורר תחושה של נוסטלגיה. נוסטלגיה לחיים פשוטים אשר מתחילה במטבח, אך יכולה להכתיב את המראה והאווירה גם בבית כולו.

טרנד המטבחים הכפריים מחייה גם את השימוש בחומרים טבעיים כגון עץ, אבן, טיח וכדומה.

שימוש בחומרים ממוחזרים או בחומרים חדשים אשר עברו יישון תורם למראה מטבח איכותי כמו גם עיבוד החומר בכלים ידניים.

מטבח כפרי אמיתי הוא פרי שילובם של אלמנטים מסורתיים רבים, אשר בשנים האחרונות זכו לתחייה מחודשת.

מטבח כפרי תמיד נבנה מעץ מלא. ניתן לומר שהעיצוב נולד במידה רבה מתוך התחשבות בתכונות העץ ובשימוש בשיטות של בנייה נכונה עם עץ מלא.

כך לדוגמה, עובי הרגליים ומבנה הקושרות או עיצוב הדלתות אשר נעשה בצורה של מסגרת ומילואה, כדי לאפשר בהמשך התרחבות והתכווצות של המילואה ללא כל השפעה על הדלת.

מאפיין נוסף של מטבח איכותי כפרי הוא עיצוב של יחידות נפרדות המקנות תחושה של תקופתיות – חלקי ריהוט אשר עברו מדור לדור ונאספו במשך השנים.

אלמנטים נוספים הנפוצים במטבחים הכפריים הם תנור העומד חופשי, כיור עם חזית גלויה או שימוש במדפים פתוחים המשמשים הן לאחסון והן לתצוגה. כל אחד לחוד וכולם גם יחד מדגישים את המראה של המטבח הכפרי הקלאסי

תמונות נבחרות של מטבחים כפריים

כשאתם בוחרים מטבח כפרי, תמונות בהחלט יכולות לספק את הרושם לגבי המשמעות של המונח החשוב הזה.

דרך התמונות תבחינו בניואנסים העיצוביים שמאפיינים מטבחים כפריים ולעתים תוכלו אפילו לחוש מבעד לאובייקט הוויזואלי את החום, הנשמה והחיים של חומרי הגלם.

בגלריית מטבחים כפריים, תמונות מביאות לידי ביטוי את ההבדלים העיצוביים בתוך הנישה הכפרית פנימה.

למשל, מהו מטבח כפרי מודרני, מהם מטבחים יוקרתיים, כיצד נראה מטבח כפרי בגימור שמנת, איך משחקי צבעים (אטומים ושקופים) משפיעים על הנראות של המטבח, אלו חומרי גלם מלבד עץ (כמו נירוסטה או זכוכית) משתלבים בעת עיצוב מטבחים כפריים ועוד.

שימו לב, בגלריה שלנו בעמוד זה, לצד תמונות של מטבחים כפריים, תוכלו לקרוא גם אודות כל פרויקט ופרויקט.

באלו חומרי גלם השתמשנו, מה היה הקו העיצובי שהנחה את האדריכל או המעצב, האם נעזרנו בטכניקה מיוחדת בביצוע העבודה וכדומה.

בבחירת מטבחים כפריים, תמונות שוות אלף מילים

חשוב להדגיש כי מטבחים כפריים אינם מקשה אחת. נהפוך הוא. הקסם במטבחים הללו טמון בכך שאין מטבח הזהה לחברו .

גם מטבחים כפריים בחללים בעלי נתונים דומים, ואפילו כאלה שעוצבו על ידי אותו אדריכל או מעצב, לא יהיו לעולם "תאומים זהים". זאת משום שאחד האלמנטים החשובים של המטבח הכפרי הוא שהוא מעוצב ומיוצר מחומרים טבעיים ובהתאם לצרכי הלקוח.

כמו בעיצוב כל מטבח יוקרתי, גם מטבחים מעוצבים כפריים ניתן בהם הדגש רב למכלול הפרמטרים שמרכיבים את החלל.

מהם מקורות האור הטבעי של המטבח, היכן ממוקמת התאורה המלאכותית, מהו גודלו של החלל, מהן המטרות הפונקציונאליות המצופות מהמטבח, היכן הוא ממוקם ביחס לאזורים המשיקים לו בבית, מהו היקף השימוש הצפוי בו, כמה "משתמשים" עומדים לסעוד ולהתארח במטבח וכו'.

כאמור, כאשר אתם מתכננים מטבח כפרי, תמונות יכולות לעזור לכם להכיר טוב יותר את המטבח שלכם. תמונות של מטבחים כפריים אמיתיים עשויות לעורר השראה, לתת רעיונות ולסייע בקבלת החלטות.

תמונות שאומרות הכל

לאור כל הסיבות שתיארנו לעיל, החלטנו לשלב באתר האינטרנט שלנו בנגריית טאצ'ווד גם גלריית פרויקטים. בגלריה שלפניכם תוכלו להתרשם מסגנונות שונים של מטבחים כפריים העשויים כולם מעץ מלא ומציגים מניפה רחבה של עיצובים, סגנונות ואלמנטים. תוכלו לצפות בגלריה במטבחים כפריים אותנטיים, מודרניים, קלאסיים, צבעוניים, לבנים ועוד. כל המטבחים עוצבו על ידי אמנים מובילים בתחומם והם עשויים כמובן בעבודת יד.

כמו בכל תחום, גם בעיצוב המטבח, אנו מושפעים מאופנות. גם מי שאינו בקי ומעודכן בתחום, ימצא את עצמו, בחנויות הריהוט והעיצוב, מול שלל אפשרויות המבקשות לתת מענה לשינויים ולמגמות בתחום עיצוב הפנים בכלל ובעיצוב המטבחים בפרט.

במטבחים רבים, בוחרים ברצפת עץ, שמתכתבת עם מטבחים כפריים. האופנה האחרונה היא בחירת גוון כהה יחסית של עץ עבור הרצפה. זו בחירה עיצובית שהופכת את הרצפה למוקד מבט נוסף במטבח ומדגישה את גבולותיו בחלל שהוא פתוח בדרך כלל.

זו גם בחירה פרקטית שכן רוב הלכלוך היומיומי אינו ניכר ברצפה כהה יחסית ומראה המטבח נשאר נקי וייצוגי, גם לאחר יום עמוס בבישולים.

בחירה עיצובית ופרקטית מאוד היא חיפוי אחד הקירות ואפילו ריצוף המטבח באריחים מצוירים בדוגמה מעניינת שמכניסה שובבות למטבח. צבעי הדוגמה יכולים להתכתב עם פלטת הצבעים של המטבח.

מכיוון שהאריחים המצוירים יכולים להיות מעייפים מאוד, במטבחים כפריים גדולים במיוחד כדאי לשקול שילוב של מעט אריחים מאוירים בתוך אריחים חלקים.

חשיפה והסתרה

טרנדים הופכיים או משלימים, תפסו להם מקום נכבד בעיצוב מטבחים כפריים בשנים האחרונות – הראשון הוא מדפים חשופים, המשמשים במקביל לתצוגה של כלים יפים ושל אוספים ולאחסון כלי הבישול והאוכל שבשימוש יומיומי. בנוסף, התחזק טרנד החבאת כלי החשמל השונים מאחורי מסכים ודלתות שאותו הוביל המיקרוגל שזכה, כבר לפני שנים רבות לדלת קלאפה מתרוממת. כיום נהוג להסתיר גם את מעבד המזון, הטוסטר, המיקסר, סוחט המיצים ושאר המכשירים החשמליים – התוצאה? מטבח בו אתם בוחרים מה יוסתר באלגנטיות ומה יוצג לראווה.

שילוב חומרים

עץ, מתכת ובד הם שלושת החומרים החמים בעיצוב המטבח:
העץ, שתמיד היה חלק בלתי נפרד מעיצוב מטבחים בסגנון כפרי, זוכה לדגש נוסף כאשר האלון "רסטיק" נכנס לאחרונה לכל כך הרבה בתים, דבר המעניק למטבחים מראה כפרי ואווירה חמה ומיוחדת.
מתכות הופכות לחלק בלתי נפרד מהמטבח הכפרי – בתנורים, בכיריים ובשאר האביזרים כמו גם בידיות וחלקים נוספים ישנה מגמה של "עבודת יד" ושימוש במתכות נוספות, כשהבולטות ביותר הן הפליז והנחושת שהופכות ל"תכשיטים" של המטבח.

והבד? זהו האלמנט שמעניק נגיעות של רכות שמעדנות את החומרים החזקים.

עיצוב מטבח כפרי מוצלח הוא עיצוב שמצליח לשלב בחכמה בין אופנה לבין טעמכם האישי (כשהדגש הוא על טעם אישי), רק כך תוכלו להתמוגג ממראה המטבח שלכם למשך שנים רבות.

מטבח מודרני עם אי
לקבלת קטלוג המטבחים 2021 לעיונך בזמנך הפנוי